Kenapa Lelaki Suka Melihat Payu Dara Perempuan

Sudah bukan rahsia lagi kalau lelaki menyukai payudara wanita. Kajian pun membuktikan hal itu.
Dalam Daily Mail, menurut kajian, saat bertemu wanita, 47% lelaki langsung mengarahkan matanya pada payudara. Penelitian itu dilakukan oleh University of Wellington, New Zealand.
Dalam penelitian itu, para responden lelaki diminta untuk melihat enam gambar wanita yang sama. Saat itu, para peneliti merakam ke mana mata lelaki tertuju untuk pertama kalinya, berapa kali mereka melihat dan berapa lama tatapan itu berlangsung.

Hasilnya? “80% mata responden langsung melihat pada payudara dan bahagian tengah tubuh. Lelaki secara konsisten melihat pada payudara berbanding bahagian tubuh yang lain,” ujar salah satu peneliti.
Lantas apa yang membuat lelaki begitu tertarik pada payudara? Berikut ini jawapan beberapa lelaki seperti yang dimaklumkan di iVillage:
1. Menenangkan
Sejumlah lelaki menganggap payudara bahagian tubuh yang menenangkan. Hal itu sendiri berkait dengan fungsi bahagian tubuh itu, iaitu untuk menyusui. Payudara mengingatkan mereka pada fungsi tersebut dan kehangatan ibu saat sedang memberikan bayi susuan badan.
2. Simbol Kesuburan
Lelaki menganggap payudara adalah simbol kesuburan, pengasuhan dan kelangsungan hidup seorang makhluk hidup. Wanita yang memiliki payudara dianggap memiliki kemampuan untuk menghasilkan keturunan.
3. Kunci untuk Membuat Wanita Ghairah
Lelaki-lelaki tentu paham kalau wanita akan berghairah saat payudaranya di sentuh. Oleh karena itu, lelaki suka pada bahagian tubuh itu, apapun ukurannya. Dengan hanya menyentuh payudara, lelaki yakin mereka bisa membuat keinginan wanita meningkat.
4. Lelaki Makhluk Visual
Tidak seperti wanita yang bisa berghairah hanya dengan membaca novel romantis, lelaki memerlukan gambaran yang lebih jelas bagi meningkat keinginannya. Payudara lah yang dianggap dapat menjadi punca kenaikan tersebut.  Payudara dianggap bahagian tubuh yang paling indah.
5. Payudara Dianggap Seksi
Menunjukkan bahagian tubuh, terutama bagian intim seperti payudara, dianggap seksi untuk beberapa kalangan. Oleh kerana itu, lelaki semakin ingin  tahu. Semakin ditutup, lelaki akan semakin mencari tahu.


No comments:

Post a Comment