Anjing Terkecil


Adakah ini anjing terkecil di dunia?


ABC melaporkan bahawa Meysi, Terrier 3.25 auns dari Poland, tidak lama lagi boleh menuntut gelaran dari Guinness Book of World Records. Meysi berusia hanya tiga bulan, jadi dia akan perlu menunggu beberapa bulan untuk membuat rasmi rekod (Guinness memerlukan anjing untuk menjadi sekurang-kurangnya satu tahun sebelum dipertimbangkan untuk rekod dunia), tetapi veterinar telah memberitahu pemilik anjing, Anna Pohl, bahawa anjing itu tidak dijangka untuk mendapatkan lebih besar.

Pohl berkata bahawa dia terpaksa makan Meysi, yang merupakan hanya 1.5 auns apabila dia dilahirkan, dengan picagari untuk beberapa minggu pertama hidupnya.

Pohl berkata:

"Yang paling teruk adalah enam minggu pertama ... [saya mendapat] sifar tidur. Saya makan hari dan malam, setiap setengah jam. Kadang-kadang saya kehabisan kekuatan, terpaksa memanggil keluar kerja. "

Meysi dalam menjalankan dinamakan anjing terkecil di dunia, tetapi dia tidak mempunyai persaingan sengit. Beyonce, campuran Dachshund dan Chihuahua, berat hanya empat auns, dan Milly, Chihuahua dari Puerto Rico, berdiri hanya tiga inci tinggi. Meysi, Beyonce, dan Milly semua akan perlu menunggu sehingga mereka berpaling 1-tahun-lama sebelum mereka boleh dipertimbangkan untuk Guinness Book of World Records.

Apabila anjing tidak mencapai harijadi pertama mereka, mereka akan mempunyai untuk menewaskan Boo Boo, Chihuahua dari Kentucky, yang memegang hidup tajuk anjing terkecil untuk ketinggian pada hanya empat inci tinggi dan Syurga Dihantar Brandy, Chihuahua dari Florida, yang memegang rekod untuk tempoh pada hanya enam inci.

Adakah anda berfikir Meysi akan menjadi anjing terkecil di dunia?

#sumber Yahoo

No comments:

Post a Comment